söndag 29 augusti 2010

Agusts doptårta


Jag fick uppdraget att göra doptårtan och matchande muffins
och en smörgåstårta till min gudson Agusts dop.
Inspirationen har jag fått från alla mina favorit bloggar en utav dem är den här!
Allt är gjort på laktosfriaprodukter.
På tårtan ville jag så klart att lille Per Agust skulle ligga och sova med sin slitna nalle.


Ljus sockerkaka
Hallonmousse med vitchoklad
Spacklad med smörkräm
Täckt i sugerpaste/marsipan
Dekorationer gjorda i sugerpaste




Matchande muffins med olika smaker: Blåbär, hallon och citron med vitchokladmousse och dekorationer gjorda i sugerpaste med samma nyans som tårtans dekorationer.


Leverpastej
Äpple-och skink röra
Täckt med majonäs, cremé fraiche och grädde.
Dekorationer:
Skinka
Ägg
Räkor & Kräftstjärtar
Ost
Sallad
Gurka
Tomat
Citron
Persilja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar