söndag 23 januari 2011

Bröllopstårta 22/1-11


I går gjorde jag min allra första bröllopstårta som jag blev otroligt nöjd över!
Brudparet önskade sig en vit tårta med vita rosor och vinröda småblommor,
och istället för deras namn ville de ha första bokstaven i förnamnen.
Tårtan räcker till 70 personer.

Chokladsockerkaka
Hallonmousse
Chokladmousse
Spacklad med smörkräm
Täckt i marsipan
Dekorationer gjorda i flowerpaste
Dekorations pärlor från Dr Oetker
Brudparet på toppen är av porslin

Tårtbrickor från Siluett!





6 kommentarer:

  1. Otroligt vacker! Stilren och fina färger.

    SvaraRadera
  2. Den var verkligen jättefin! Rosorna var grymma också!

    SvaraRadera
  3. Tack! Har lite problem med rosorna ibland så dela gärna med dig om du har nåt bra tips! :)

    SvaraRadera
  4. Å så god va den ju oxå, kan jag intyga som fick vara me på min kusins bröllop å smaka den =). Åt ärligt talat halvt ihjäl mej. Fick även smaka den goda tårtan du gjorde till min lillebror Luis i december. Du är jätteduktig =)!

    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  5. Haha, roligt att höra! :)
    Tack så jätte mycket! :)

    SvaraRadera